Menno Leemhuis

Menno Leemhuis (21-12-1980) volgde de basisopleiding klassiek, jazz- en showdans bij balletschool Stede-Broec o.l.v. Els Hamburg. Na de HAVO studeerde hij aan de Amsterdamse Hogeschool voor de kunsten, Theaterschool, afdeling HBO Jazztheater- en Showmusicaldans . Daarnaast volgde hij vele cursussen en workshops zoals: acteren, theaterschermen, streetdance,funky moves aerobics, steps, tai-bo, hiphop en een cursus puppeteer bij ‘The Henson Company’ in London.

In het theater speelde Menno  mee in diverse Nederlands en internationale musicals waaronder: ‘3 Musketiers – de musical’, ‘Pietje Bell – de musical’ (als Klok en understudy Jozef Geelman),’Wat Zien ik?! – de musical’ (als Eugéne,Understudy klanten en dance captain), ‘The Wiz’ (als Swing kleine rollen), ‘Pinokkio – de musical’ zowel de Nederlandse als de Turkse tour (als Giangorgollo en dance captain). Voor de Turkse tour maakte hij tevens de choreografie. De laatste grote productie was ‘Cabaret – de musical’ (als Max, understudy Ernst-Ludwig) ook daar was hij dance captain en assisteerde hij Barry Stevens bij de choreografie.

De laatste jaren is Menno vooral als choreograaf aan het werk. Hij creeërde de choreografieën voor: ‘Dora the Explorer LIVE!’ in Griekenland, ’Pinocchio de musical’ in Turkije, ‘De Jantjes-medley’ tijdens  het tsunami-benefiet voor Mariska van Kolck, Marlies (ex-Idol), het toneelstuk ‘Jeanne’ van theatergroep De Drom, voorstelllingen van Theaterschool The Dancefactory en de Enkhuizer Balletschool.Voor het LEF en X-LEF project van Opus One was hij betrokken bij ‘Jungle Book’, ‘Romeo en Julia’, ‘Copellia’, ‘De Schilderijen Tentoonstelling’ en dit jaar ‘De klokkenluider van de Notre Dame’.

Voor televisie werkte hij mee aan diverse programma`s waaronder ‘het John Kraaijkamp Musical Awards Gala’ van 2003, 2004 en 2005, ‘het zilveren regeringsjubileum voor Koningin Beatrix’, het TMF programma ‘Welcome 2 the pleasure zone’ en ‘All you need is love’ van SBS6. Hij speelde gastrollen in de Endemol/KRO serie ‘ `t Schaep met de vijf pooten’ en BNN’s ‘Onderweg naar morgen’. Ook was hij te zien in diverse commercials oa voor de merken ‘Pringles’ en ‘Grolsch’ (i.s.m Discovery Channel).

Als docent geeft Menno diverse lessen en (gast)workshops op sportcentra, dansstudio`s,  Basis- en Middelbare scholen ( oa Spinoza lyceum Amsterdam, RSG Enkhuizen)  in verschillende sijlen o.a: Lyrical- en Freestyle Jazz, Musical, Drama, Streetdance, Aerobics, Steps en Tai-Bo. Op verschillende feesten en partijen geeft hij 70’s workshops.Voor de beroemde ‘Chuff Chuff’ feesten van de engelse nachtclub ‘Miss Monneypenny’s heeft hij optredens verzorgd met een bodypaint act van ‘Illusions’. Ook viel hij regelmatig in bij het trio ‘Heidi und die Heino`s’ .

Menno zit in de organisatie van de ‘Saltchain Six studio’s’, een creatief platform voor bandjes en andere vormen van geluidskunst en cultuur en  organiseren diverse festivals.

Momenteel is Menno leadzanger van de band ‘The New Caveliers’ waar hij tevens de teksten voor schrijft.

© 2011 - 2024 Enkhuizer Balletschool | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel